#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti: 110 - Aşka Dair - İskender Pala

8 Aralık 2012 Cumartesi

Okudum Bitti: 110 - Aşka Dair - İskender Pala


                                           İskender Pala'nın okuduğum ikinci kitabı ve Allah kısmet ederse okumaya devam edeceğim . Beğenerek, zaman zaman gözlerim dolarak bazen tebessüm ederek bir yerde de gülerek okudum,bitti.Sevenlerine tavsiye ederim.
                            Kitapda bahsedilen aşk daha çok tasavvufi anlamda.Fuzuli'den, Yunus Emre'den alıntılar yaparak, bunları kendince açıklayarak güzellikler katmış kitaba İskender Pala.Bölüm bölüm başlıklandırılarak anlatılmış, kıssadan hisseler,değişik bilgiler (örneğin ; miskin nasıl elde edildiği) içeriyor. Çocukluğumdan beri Peygamber Efendimiz(s.a.v)'in adı anılınca elini kalbinin üzerine koyup salavat getirenleri sık sık görürüm, her defasında elimi kalbime götürmesem de Salavat getirmeyi ihmal etmemeye çalışırım.Kitabımızda öyle güzel bir cümle var ki bu konu hakkında ; (Alıntı yapmayı,kitapla ilgili heyecan kaçırıcı ip uçları vermeyi sevmiyorum ama çok hoşuma gitti)

'' Biz onun adı anıldığında, heyecandan kalbimiz yerinden çıkmasın diye sağ elini kalbinin üstüne bastıran bir toplumun torunlarıyız.   '' (syf .69)                  


         Alıntı paylaşmayı seven biri olsaydım,bu kitap beni çok zorlardı.Çünkü baştan sona kadar sayısız güzelliklerle dolu. 


Böylece bir listemi daha tamamlamış oldum. Aralık sonuna kadar liste dışı iki kitabımı bitirebileceğimden bile şüpheli olduğumdan yeni listemi yeni yıla bırakıyor, hepinize keyifli okumalar diliyorum....
                               

13 yorum:

  1. kütüphanemde olan ama henüz okuyamadığım bir kitap.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ne guzel...sizi gıpta ile izliyorum. iskender palanın şahsıma imzalı katre i matem kıtabını zevkle okumustum.. bunu da ılk fırsatta edınmek ısterım... bende sızın gıbı lsıtelerımın bıran once dolmasını e kutuphaneler ıcınde saatlerce kalmayı isterdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katre-i Matem ile Od epeydir okumak istediklerimden ,umarım 2013 de okuyabilirim, ben de isterdim ismime imalı bir kitabını:)

      Sil
  3. İskender Pala'nın kitaplarını zevkle okuyorum, bu kitabı da sırasını bekliyor.

    Alıntı çok çok güzel.

    Okuma hızınız ise hepsinden güzel :) Darısı başımıza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitap da zevkle okunsun inş. Taşınma işleri hızınızı yavaşlatmıştı,bol okumalı günler dilerim yeni yuvanızda.

      Sil
  4. İskender Pala severek takip ettiğim yazarlardan birisidir. Okumak isterseniz kahve molası ve iki dirhem bir çekirdeği tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  5. Misk olayina cok sasirdim. hic duymamistim... Alintilar yapaam benim de yazacak cok seyim vardi. velhasil gercekten de guzel bir kitap

    YanıtlaSil
  6. bende okudum çok güzel di.. bu arada kitaplarla ilgili mimledim seni cevaplamak istersen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler , en kısa zamanda cevaplamaya çalışacağım.

      Sil