#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Kabak (Balkabağı) Tatlısı Yaptım

3 Aralık 2012 Pazartesi

Kabak (Balkabağı) Tatlısı Yaptım





                                                     
                                          Kabak tatlısı   yapımı en kolay tatlılardan, hatta bence en kolayı. Annem çok sever, maalesef şeker hastası olduğu için çok fazla yiyemese de arada minik kaçamaklar yapıyor,eskiden çok sevmezdim ama artık seviyorum , kış deyince aklıma gelenlerden...

                             
                           Dediğim gibi yapımı çok basit; 1 kilo temizlenmiş,doğranmış kabağın üzerine toz şeker ( 300-350 gr damak zevkine göre) serpip biraz beklettim , sonra sobanın üzerinde (sobalı evde yaşamanın ender artılarından) yavaş yavaş pişti, su ilave etmedim çünkü zaten sulanıyor.Gerisi nasıl sevdiğinize bağlı, biraz diri kalsın istiyorsanız daha erken alırsınız ocaktan, yok yumşasın iyice derseniz daha çok pişer, soğuyunca ceviz,tarçın gibi şeylerle süsleyip afiyetle yersiniz. Ben hindistan cevizine bayılırım :)


Afiyet olsun...

18 yorum:

  1. Ben de dün akşam aldım, yarın pişiricem inşallah, bayılıyorum ben de kabak tatlısına, hafif mi hafif, kavuniçi, sağlıklı, missss...
    Afiyet olsun size ;)

    YanıtlaSil
  2. Sen istemiştin di mi çekilişteki kitap ayracını, üstünde AŞK yazan hani, taaa izmirlere gitti ama istersen senin için de yapar yollarım :) Yılbaşı hediyesi sayarsın ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok beğenmiştim:) Güle güle kullansın kazanan :) Zahmet olur size:)

      Sil
    2. esen.can@bahcesehir.edu.tr
      yazar mısın adresini mailime, yapar yollarım, ne zahmeti ;) Birebir aynısını yapamayabilirim ama ;) yine kırmızı yeşil olur, yine üstünde AŞK yazar ;)

      Sil
  3. Babamın çalıştığı fabrikanın bahçesinde mini bir bahçesi var. İşçilerden kurtarabildiğini eve getiriyor. Pazar sabahı biz daha kalkmadan kardeşimle kabakları almaya gittiler. Kocaman kocaman 5 kabak. Birisini hemen parçalayıp dağıttık. Kalanlarında nefis bir tatlı yaptık ama resmetmeye fırsat olmadan mideye indi.
    Kabak tatlısını severim. Hele ki organik ise.
    Çok mu uzattım ne, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika olmuştur eminim,ellerinize,emeğinize sağlık.Afiyet olsun. Güzel yorumlarınız herzaman sevindiriyor beni, teşekkür ederim;)

      Sil
  4. of bayılırım kabak tatlısına çok canım çekti:) ama önce sobanın üzerinde ekmek kızartılacak, tereyağı sürüp tuz kırmızı biber ekilecek onlarla karın doyunca bol cevizli kabak tatlısı yenecek:D
    afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, eskiden biz de yerdik ekmeği, nezamandır yemedim, benim de canım çekti, teşekkürler.

      Sil
    2. bazen ekmek kızartma makinesinde kızartıp yapıyorum ama o eski tadı alamıyorum. çocukluğumun kokusu olmayınca olmuyo galiba..

      Sil
    3. Yakın olsak kahvaltıya buyrun derdim:)

      Sil
  5. Aman ne severim ne severim...bu sene henüz yapmadım ama gözümde tütüyor...eline sağlık canım, bir tabak aldım ben de:)))ohhh misss:)))sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke komşu olsaydık da beraber yeseydik, geçenlerde rüyamda Bücürük'ü gördüm:) Sevgiler,teşekkürler.

      Sil
  6. en sevdiklerimdendir, görünce içlendim birden :/

    YanıtlaSil
  7. en sevdiğim tatlıdır her ne kadar hepsinden 3 aydır uzak olsamda iyileşince yumulacam hepsine :D şaka şaka yumulmayacam bir iki gün arayla yerim heralde :) tatlıya düşkünlüğümle tanınıyorum çevremde tabi tip 2 diyabet olmam da cabası :)ama şükür bıraktığımdan beri çok iyi sağlığım demek ki kendi kendime zarar veriyormuşum ama nefis işte istiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah sağlık versin, nefisle mücadele zor, katılıyorum:)

      Sil