#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Bayram Tatlıları Yaptım (Düğme Tatlısı ve Kalburabastı)

20 Ağustos 2012 Pazartesi

Bayram Tatlıları Yaptım (Düğme Tatlısı ve Kalburabastı)





Bu Bayram yine tatlıları ben yaptım , hazır tatlı getiren oldu ama yenmedi,benim tatlıların yarıdan çoğu bitti bile:) Ben tatlı,hamur işi yemiyorum birsüredir:) Ama yiyenler çok beğendiler.




Düğme Tatlısı

Malzemeler:

1 su bardağı süt
   1su bardağı sıvıyağ
                                         250 gr eritilmiş margarin
                                         1 paket vanilya
                                       1 paket kabartma tozu
                                                                   
                                             Şerbet:

                                        4 Su bardağı su
                                        3 su bardağı tozşeker

                                           Yapılışı:

                                     Önce şerbetimizi yapıp soğumaya bırakıyoruz.Kaynayınca altını kısıp birkaç dakika sonra birkaç amla limon suyu sıkıp biraz bekletip altını kapatıyoruz.
                                    Hamur için tüm malzemeleri karıştırıp ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz.Hamurdan parçalar kopartıp merdaneyle yarım santim kalınlığında açığ çay bardıyla yuvarlaklar kesiyoruz, kestiğimiz yuvarlakların yarısının ortasını pet şişe kapağıyla delip sağlam yuvarlağın üstüne koyup elimizle iyice yapıştırıp, yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip 180 derece fırında pişiriyoruz ,üzeri hafif kızarana kadar.Sıcak tatlıları soğuk şerbetle buluşturuyoruz. Gerisi daha zevkli tatlımızın ortasının boş kalan yerine istediğimiz birşeyle dolduruyoruz (Krem şanti,puding,çikolatalı sos,meyveli sos, ceviz kırığı,reçel(tanesiz)) Ben bir kısmına fısrıklı puding bir kısmına krem şanti koydum.
                 
                            Yağ miktarının çokluğu gözünüzü korkutmasın ,çok hafif oluyor.Normal zamanlarda bu tarifin yarım ölçüsünü yapıyorum ama bayram dolayısıyla tam ölçü yaptım.Bir sürü düğme tatlımız oldu :)


                                   Kalburabastı

                          Aslında benim sık sık yaptığım bir tatlı ama benim tarifim farklıydı,iirmikliydi.Değişiklik olsun dedim Sevgili Portakal ağacı'nın tarifini denedim. 
Tarife ve yapılışına linkten ulaşabilirsiniz
(Malzemeler bunlar :)
  1. hamur malzemeleri:
    • 1 paket yumuşak margarin
    • 3 su bardağı un
    • 1 veya 2 kaşık yoğurt
    • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
    • 1 yumurta
    • 1 paket kabartma tozu
  2. içine:
    • 1 su bardağı dövülmüş ceviz içi
  3. şerbet malzemeleri:
    • 2,5 su bardağı toz şeker
    • 2,5 su bardağı su
    • 1/4 limonun suyu


                           

4 yorum: