#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti:35- Çeçen Nart Efsaneleri - Tarık Cemal Kutlu

30 Mayıs 2012 Çarşamba

Okudum Bitti:35- Çeçen Nart Efsaneleri - Tarık Cemal Kutlu

                                                  
                               Başlarda biraz zorlanarak okusam da okudukça sevdim ,Çeçence yeni kelimeler öğrendim uzun süredir yemediğim bir yemeğimizi hatırladım.Bu bile yeterdi okumak için:) Benim için keyifliydi.



Kitabın arka kapak tanıtım yazısını da yazayım :
   
         Nart Efsaneleri Kafkasya halklarının en güzel tarihi yadigarlarından,kültürlerinin en anlamlılarından sayılmaktadır.Bunlara ait rivayetleri,masalları,türküleri,şarkıları vs. Asetinler,Kabardeyler,Çerkesler ve Abazalar bilimsel ölçülerle araştırıp derlemiş,yazmış ve yayımlamışlardır.Öz ve muhteva bakımından bütün Kuzey Kafkasyalılarda benzerlik arz eden bu efsaneler ,her halkın özelliğine göre de farkılılık gösterir.Bu kitaptali efsaneler ve masallar,halkın anlattığı biçimde yazılmış ve yayımlanmıştır.


6 yorum:

  1. Bu tür şeyler hep bana rahmetli babamı hatırlatıyor, böyle tarihi öykülere,destanlara çok meraklıydı, kitaplığı düzenlerken torunları için aldığı iki çizgi romana rastladım Manas Destanı bir de şu anda adını unuttum benzer bir şey...insanın tarihini bilmesi çok gerekli tabii doğru kaynaklardan yoksa şimdiki pislikler 'yok Kurtuluş savaşı olmadı,yok Çanakkale'yi evliyalar kazandı, diye neredeyse üfürükçülükle kazanıldı diyecekler..tüm dertleri nasıl yapsak da yobazca bir tarih kitabı yazsak böylece ileriki nesiller Atatürk'ü unutacak...

    Bu arada çevirini bana gönder, yapabileceğim bir şeyse (öykü,hikaye çevirmekte zorlanmıyorum da matematik,noter belgesi filan gibi çok teknik bir şey değilse) ben çeviririm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de bir destan kitabı var onu da okuyacağım yakında.çok tşk ediyorum:)

      Sil
  2. Kitapta ufacık bir nokta bile yakalamak büyük bir keyif yaşatıyor insana:)
    Keyifli okumalarının devamını dilerim canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet duygusalım bu aralar,herşey gözlerimi dolduruyor benim:) Çok tşkler sana da :)

      Sil
  3. İşte kitabın gücü.İnsana ne kadar çok şeyi hatırlatıyorlar değil mi.Bende Antep yöresine ait güzel şeyler duymuştum,Patasana kitabında:)

    YanıtlaSil
  4. Antepli'lerle hemşehri sayılırım:)Onu da okurum umarım en kısa zamanda. Ahmet Ümit'in tek tük kitabını okuyabildim ,inş. set yapacağım:)

    YanıtlaSil